Om Oss

Upplands-Bro trafikskola erbjuder utbildningar på såväl 4 hjul som 2 hjul.
Både personbil manuell eller automat.

På Upplands-Bro trafikskola är kunden det centrala och vi erbjuder en professionell, säker, effektiv och prisvärd körkortsutbildning som är individuellt anpassad. Vårt arbetssätt gör dig snabbare till en säker och duktig förare, vilket i sin tur sparar dig en hel del tid och pengar.

När du startar din utbildning får du en personlig bedömning där vi lägger upp din utbildning efter dina egna önskemål och förutsättningar. Utbildningen innehåller kontinuerliga uppföljningar så att du vet hur långt du kommit i din utbildning.

Våra utbildningar är givetvis anpassade efter Transportstyrelsens läroplan och vi arbetar med den senaste digitala läromedlen och är anslutna till Sveriges Trafikutbildarnas Riksförbund (STR).
Vi är också måna om att samarbeta lokalt med kommun, skolor, näringsliv och ideell verksamhet.

Miljömål och Miljöpolicy för Upplands-Bro trafikskola
Upplands-Bro trafikskola har utbildad personal inom Eco Driving ifrån STR, med tidigare uppdrag ifrån företag och kommuner som bl.a. Järfälla hus, Berendsen, Järfälla och Upplands-Bro kommun.
Vi har som policy att arbeta aktivt med miljön och följa Nollvisionens mål med att skapa miljömedvetna elever.
Upplands-Bro trafikskola har ett miljömål av fordonsval med utbildning på automatväxlad personbil och moped ska ske med el inom 2021 samt ha årlig kompetensutveckling och fortutbildningar i miljörelaterade ämnen inom branschen för personalen.
Välkommen att prata med vår kunniga personal i receptionen om hur du går vidare för att nå ditt mål!