Eco Driving

Kompetensutveckling för dig som privatperson eller för företagets medarbetare Inom Eco-driving!
Vill ni minska bränsleförbrukningen på era fordon och samtidigt minska era utsläpp?
Håller ni på med ett miljöarbete och behöver hjälp med att sätta mål och uppnå dessa för er fordonspark? Har ni problem med mycket skador på era fordon? Då har vi lösningen för er!
EcoDriving är ett utbildningspaket som lär dig köra sparsamt och ekonomiskt samtidigt som du värnar om miljön. Det handlar om teknik, miljö och ekonomi i samverkan. Konceptet används inom utbildningssektorn såsom gymnasieskolor, trafikskolor och andra utbildningsföretag.. Vi hjälper er att minska er bränsleförbrukning med mellan 12 och 15%, samtidigt som antalet påkörningsolyckor minskar dramatiskt.
Varför inte göra ett jippo för hela eller delar av alla anställda på företaget? Behållningen kommer direkt tillbaka till företaget i form av gladare, positiva anställda, lägre bränsleförbrukning och färre olyckor. Vi har mycket goda erfarenheter genom våra tidigare utbildningar med olika transportföretag, kommuner, landsting, taxiföretag mm.
Kursbeskrivning:
~ Testkörning 1
~ Analys
~ Demonstration och instruerad övning
~ Testkörning 2
~ Råd
Teori ca 2 tim, denna görs i grupp efter körningen och tar upp:
~ Ekonomi
~ Miljö
~ Trafiksäkerhet
~ Arbetsmiljö
~ Mervärden
Vi rekommenderar också en uppföljande körning efter ca 6 månader för att kunna få ett långsiktigare resultat!
Priset på kursen beräknas bland annat på antal deltagare och utgångspunkt, kontakta oss gärna för en offert!
Är du intresserad och vill veta mer bokar vi gärna in ett möte, ring oss på 08-40900730